10 دیکشنری برتر فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی (به علاوه بهترین دیکشنری های انگلیسی)
نوشته شده توسط : atefe

 

بهترین دیکشنری های انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی

Abadis | android

دیکشنری خوش نام آبادیس پیشنهاد شخصی من است. آفلاین است و برای متخصص ها بسیار کاربردی خواهد بود. کته‌گوری دارد و این بسیار مفید است. همینطور می‌تواند در گسترش این دیکشنری کمک کنید و معنی دیگری که برای واژه ها به نظرتان می‌آید را اضافه کنید تا به نام شما نمایش داده شود. 

 FastDic | IOS | android

فست دیکشنری تنها واژه نامه ایرانی است که در چهار پلتفرم iOS، اندروید، ویندوزفون و نسخه تحت وب در دسترس شما قرار گرفته. این دیکشنری را می توانید بدون نیاز به اینترنت استفاده کرده و از گنجینه صد هزار کلمه ای آن بهره مند شوید.

برای ترجمه واژه از انگلیسی به فارسی یا بالعکس، نیازی به تعویض منو ندارید بلکه در همان نوار جستجو کافیست زبان کیبوردتان را تغییر دهید. تلفظ صوتی آمریکایی و بریتانیایی، آواشناسی انگلیسی و فارسی، مشاهده تاریخچه لغات جستجو شده، نمایش فهرست وار افعال بی قاعده و پاک کردن فیلد جستجو با لرزاندن موبایل از قابلیت های این دیکشنری برگزیده ایرانی هستند.

PersianDic | IOS | android

دیکشنری آفلاین PersianDic برای موبایل های تحت سیستم عامل ویندوزفون طراحی شده بود و بعد به اندروید آمد. این دیکشنری امکان جستجوی آفلاین واژگان را برای کاربران خود فراهم نموده است. بیش از 210 هزار لغت انگلیسی و 83 هزار واژه فارسی را می توانید در این اپلیکیشن جستجو کنید.

سرعت بالای جستجو، پیشنهاد سریع هنگام تایپ کلمات، امکان تعویض پس زمینه، شنیدن تلفظ کلمات، تغییر سایز نوشته ها، پشتیبانی از کورتانا برای جستجو و قرار دادن کاشی زنده در صفحه دسکتاپ از قابلیت های این واژه نامه ایرانی هستند.

 

 دیکشنری دانشجو | IOS | android

دیکشنری دانشجو با حجمی ناچیز و قیمت رایگان، کاملا مناسب امور روزمره دانشجویی است. در این اپلیکیشن خبری از تلفظ صوتی یا واژگان مترادف و متضاد نیست، با این حال امکان ترجمه متن با کمک مترجم سایت بینگ و جستجوی لغات با فرمان صوتی در حالت آنلاین فراهم شده است.

دایره لغات این دیکشنری در حالت آفلاین محدود است و تبلیغاتش تا حدودی آزاردهنده، با این وجود در استفاده بسیار آسان است و نیازهای معمولی شما را رفع خواهد کرد.

 PICoDIC | android

PICoDIC یکی از نمونه های بسیار خوب دیکشنری های فارسی است که فقط برای کاربران پرتعداد اندروید طراحی شده. نکته مهم در مورد آن، تفکیک معانی واژگان به صورت موضوعی است. به طور مثال با وارد نمودن کلمه field، قادرید معانی گوناگون آن را در شاخه های علمی مختلف مشاهده کنید.

PICoDIC در حالت آفلاین هم به خوبی کارتان را راه می اندازد، اما با اتصال به اینترنت می توانید دایره جستجوهایتان را به ویکیپدیای فارسی و انگلیسی، دیکشنری آکسفورد و لانگمن هم گسترش دهید. وجود مترجم آنلاین 9 زبان زنده دنیا به یکدیگر، دسترسی به واژگان فرهنگ های لغت معین و دهخدا و امکان جستجوی صوتی از دیگر خصوصیات شاخص این دیکشنری فارسی اند.

هیولای لغات | android

هیولای لغت بیشتر مناسب فراگیری زبان های مختلف با استفاده از فلش کارت هاست، با این وجود از دیکشنری های صوتی و تصویری آن نمی توان به سادگی گذشت. یک دیکشنری شناور بسیار ایده آل در هیولای لغت گنجانده شده تا در هر صفحه ای از موبایل که باشید، بتوانید معنای واژگان موجود در آن را پیدا کنید.

مرورگر لمسی هیولا نیز قابلیت ترجمه واژگان انگلیسی با لمسشان را برای شما فراهم کرده. البته با جستجو در کافه بازار، محصولات فراوانی از گروه مهندسی هیولا در زمینه های مختلف را خواهید یافت که انواع دیکشنری انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ... بخشی از آنها هستند.

 موبو دیکشنری | android

واژه نامه شناور موبو دیکشنری، کار ترجمه لغات را برایتان آسان تر از همیشه کرده است. با جابجا کردن این صفحه شناور در اپلیکیشن هایی همچون مرورگرها، کافیست روی واژه مورد نظرتان اشاره کرده تا معنی آن را در پنجره کوچک موبو دیکشنری بیابید.

موبو دیکشنری در حالت آفلاین هم به خوبی عمل می کند و تا 182 هزار واژه را برایتان ترجمه خواهد کرد. امکان جستجوی صوتی، تغییر پس زمینه و فونت، ترجمه هوشمند از کلیپ بورد، ذخیره واژگان محبوب و مترجم متن آنلاین از دیگر امکاناتی است که با نصب موبو دیکشنری به رایگان بدست می آورید.

 +Persian Dictionary | IOS

اگر از یک دیکشنری تنها ترجمه واژگان را می خواهید، +Persian Dictionary جمع و جورترین و یکی از بهترین گزینه های شما در iOS است. این دیکشنری انگلیسی به فارسی قادر است بیش از 97 هزار واژه انگلیسی و 80 هزار کلمه فارسی را برای شما ترجمه کند.

برای استفاده از این دیکشنری 9 مگابایتی به هیچ گونه اتصال اینترنتی نیازی ندارید و ضمنا با مراجعه به منوی بازی ها، می توانید با سوالات چهار گزینه ای این اپلیکیشن در زمینه معانی واژگان هم سرگرم بشوید.

 iFarsi/aFarsi | IOS | android

aFarsi از جمله قدیمی ترین دیکشنری های انگلیسی به فارسی روی پلتفرم موبایل است که مطمئنا همگی نسخه قدیمی جاوای آن را به خاطر داریم. aFarsi در اندروید و iOS به همان سادگی نسخه جاواست و حتی دایره واژگانش گسترده تر از آن شده.

یکی از قابلیت های جالب آن در نسخه iOS، تشخیص واژگان فینگلیش و تبدیل آنها به فارسی است. بنابراین اگر کیبورد فارسی هم نداشتید می توانید از این طریق به سادگی به نتیجه دلخواهتان برسید. aFarsi (یا در نسخه آیفون iFarsi) توانایی ترجمه بیش از صدهزار واژه را در حالت آفلاین برای شما فراهم کرده و با حجمی بسیار ناچیز، گزینه ای بسیار جمع و جور و کاربردی در موبایل های شماست.

 English Persian Dictionary | IOS

اگر از سیستم عامل iOS استفاده می کنید و به دنبال حداکثر نتایج ممکن برای واژگان فارسی می گردید، English Persian Dictionary را از دست ندهید. ترجمه آفلاین، مشاهده تاریخچه واژه های جستجو شده، امکان اضافه سازی کلمات به علاقه مندی ها، تعویض فونت و تم اپلیکیشن و تلفظ صحیح واژگان از قابلیت های این اپلیکیشن رایگانند.

معانی بیش از 248 هزار واژه را می توانید با استفاده از این اپ در حالت آفلاین جستجو کنید. البته توجه داشته باشید که حجم فایل دیتای آن چیزی در حدود 93 مگابایت است که پیش از استفاده، باید نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

 دیکشنری نوین + 15 دیکشنری آفلاین | android

دیکشنری نوین در حالت آفلاین، یک فرهنگ لغات انگلیسی به فارسی معمولی است. اما با ورود به بخش "دیکشنری کده" در آن، می توانید 15 دیکشنری آفلاین بسیار ارزشمند را دانلود کرده و از آنها به صورت آفلاین بهره ببرید.

این دیکشنری های دانلودی شامل دیکشنری فارسی به انگلیسی معمولی، فرهنگ معین، فرهنگ نام های ایرانی، فرهنگ اصطلاحات تخصصی رشته های کامپیوتر، حسابداری و کشاورزی و لغتنامه های عربی به فارسی و بالعکس می شوند. برای دانلود دیکشنری نوین نیازمند پرداخت هزینه 1900 تومانی هستید که با توجه به فرهنگ های لغت بسیار کاربردی موجود در آن منطقی به نظر می رسد.

 



:: برچسب‌ها: دیکشنری نوین , موبو دیکشنری , هیولای لغات , دیکشنری دانشجو ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: